Två bulor i huvudet...

Tiden går sakta just nu. Kan inte påstå att jag njuter av sommar och ledighet. Snarare tvärtom sitter jag bara och väntar ut tiden. Känns ungefär som förr i tiden när jag alltid längtade till att skolan skulle börja igen efter sommaren. Fast det är inte direkt plugget som lockar.
Jobbade i måndags och lyckades springa in i en glasdörr. Det resulterade i en bula i pannan.
I går var jag i stallet. skulle träna för Linda och vi gjorde i ordning Tasha för transportturen till ridbanan. När vi satte på bootsen så var jag vid ett framben och Linda vid bakbenet på andra sidan och Tasha lyfte på bakbenet, precis som hon alltid gör när man ska ha på benskydd och boots och sånt. Men inte för att det var jobbigt utan för att hon hade en broms under magen så hon sparkade till framåt och jag fick hoven i huvudet. Som tur är hade hon inga skor bak och som tur är tittade jag inte upp. Kunde blivit träffad i ögat men istället fick jag den uppe på huvudet. Så fick ytterligare en bula.
Red trots det och det kändes toppenbra!
Idag ska vi ha handledarmöte med sommarkursen. Det är det enda jag ska göra idag...
Till top