Fredag 30 december

Två stallplatser har jag på G. Sitter och väger dem mot varandra nu. En reservplan finns också men den ligger nästan 1,5 mil bort så då blir det ju massa köra.
Båda stallen har just nu ungefär samma kostnad. I det ena finns ridhus men där ingår inte insläpp och kostnad för strö tillkommer (kan köpa av dem eller fixa själv) Kan även välja att fixa grovfoder själv och det skulle jag i och för sig kunna till bra pris men gör ju inte slut på en hel bal själv så det är inte så hållbart. Det ingår inte heller kraftoder.
I det andra stallet finns inget ridhus än men de ska bygga till våren och då kommer en extra kostnad på ca 600kr/månad. Där ingår dock in-, utsläpp vardagar, strö och grovfoder.
Den stora skillnaden mellan dem är alltså:
I stall 1 finns ridhus men tillkommer strö och jag får sköta insläpp själv.
I stall 2 finns inget ridhus än, kostnad för det kommer tillkomma men insläpp ingår.
Så den viktiga frågan är, hur mycket skulle strö kosta/månad?
Stall 1 ligger 6,5km bort och stall 2 ligger 3,5km bort.
Så det ska räknas och funderas och övervägas. Ska besöka ett av dem på söndag eftermiddag och se hur det känns.
#1 - - Lisa:

Jag låg på ca 3-4 spånbalar/torv i månaden beroende på hur mkt jag var tvungen att mocka ut.

Till top