Senaste

I söndags var det arbetsdag i Drängsered. Det var det i lördags också men då kunde ju inte jag. Jag och Agge gjrde iallafall klart hindret som hon och en mamma påbörjat på lördagen. Sjukt snyggt för att vara första försöket och ganska snabbt ihopslängt + Nästan bara Handsågade vinklar!! Vi är himla taggade på att bygga fler men behöver material och det kostar pengar...

Igår var jag i skolan. Hade möte om ex-kat och sen handledarmöte. Blev lite shopping också på HM, två blusar, ett linne och en tröja!
Väl hemma blev det en sväng till stallet. Mockade och tog in och så red jag Liz.
Det gick himla bra i traven och jag tänkte en massa på att ha händerna rätt och skänkeln rätt och armbågarna rätt mm... I vänster galopp gick det också jätte bra, jättebra fattning och kom fram direkt och allt. Men i höger galopp orkade inte jag hålla emot tillräckligt med vänsterskänkeln så vi flöt ut till vänster hela tiden och då stack hon iväg och ville inte alls. Kom ett halvt varv på volten sen stack hon så till slut fick det bli ett par galoppsprång, trav resten av volten, ett par galoppsprång, trav resten av volten osv så att vi fick galoppera lite i höger varv utan att behöva bråka och då gick det bättre.

Startlistorna till lördag har kommit upp, preliminära, och jag startar som nr 14 från kl 14. Så mellan 15 och 15.30.


Idag har jag hitills beställt en ny "ha hemma"-ridhjälm eftersom spännet på min gamla gått sönder. Men det var ändå dags att byta ut den, har ju haft den sen jag var 14... 8 år..
Och så har jag fixat skisser på typhinder så vi kan ragga sponsorer. Och det viktigaste, har i 2 och en halv timme funderat på att ge mig ut och springa, men det är så tråkigt väder!!!
Till top