Tisdag 29 oktober

Snart december. Man kanske skulle ha en julkalender i att få köpa en sak till sig själv varje dag.. Det lär jag ju ha råd med som det ser ut!! Lyckliga lilla jag, blir glad för så lite! Glömde ju en "kan inte förstöra min bästa dag grej" igår: Jag hann inte med mina köp i tid så hela inköpsgruppen kolonial-djupfryst fick hjälpa till! Pinsamt! Men inte konstigt första dagen på nästan 2 månader med köp som ingen har någon koll på och som det inte finns någon info om någon stans eftersom den ordinarie inköparen har jobbat typ längst på hela företaget och kan alla sina köp utan och innan och inte behöver några fusklappar. Men idag har det gått riktigt bra!! Var klar i god tid!

Red Poker idag. Han var tjurig och trotsig och testade mig hela tiden. Lite bakutsparkar och så kom han på att om man snabbt kastar huvudet framåt och samtidigt vrider det åt ett håll så kommer ryttaren inte klara hålla kvar i tygeln på den sidan man vrider huvudet ifrån. Tygeln flög ur handen på mig och jag kastade mig efter den ungefär. Det gick dock ganska bra i traven en stund. Men sen galopperade vi och det tyckte pokerponken var så kul så han ville inte sluta. Efter ca 5-6 varv på fyrkanten i varje varv trodde jag att han skulle ha tröttnat, men inte då!! Så, när han väl gick stadigt och lugnt i traven igen så avslutade vi. Så inget toppenpass men bra med tanke på att det var första gången utan nosgrimma...
Vi får se hur det blir med ridandet nu framöver. Ska rida Poker ett par gånger till men sen kommer jag nog inte hinna med det. Vill ju ha lite tid över till min söta sambo som nog nästan var gladare än jag igår ;)
Till top