Lördag 29 oktober

Efter en lång dag är jag äntligen på väg hem!
Började med clear round / maskeradhoppning på ridskolan. Hoppade 50cm och det gick väl ok. Ingen direkt bedrift med den höjden men det var ändå kul. Tyvärr var det dock gemensam framridning så vi fick inte galoppera innan det var dags att hoppa fram och det var ingen hit med en häst som börjar springa på tårna så fort en annan börjar galoppera.

Sen hämtade jag Jonas och vi körde till poker. Jag hoppade lite på ett litet hinder och det gick så där... Började med att bommarna på marken var livsfarliga och när vi väl kom nära dem så hoppade han högt över i trav. Sen la jag upp en bom och då plöjde han bara igenom. Men innan vi slutade så fick vi till några ganska ok språng. I övrigt kändes ridningen riktigt bra och jag tror att jag kommer hitta knapparna riktigt bra snart.

När vi var klara i stallet så körde vi direkt till GeKås och shoppade lite och efter det till Glommen och hälsa på Jonas pappa o fru. Nu är vi äntligen på väg hem, snart hemma till och med!

Så det har varit en lång men bra dag!

Till top