Söndag 26 februari

Har anmält mig och poker till Lokal Dressyr i Halmstad 18 mars nu.. Det är 3 veckor dit... Får hoppas vi hinner bli redo ;) Men ska inte dit för att tävla om första platsen utan snarare för att förbereda oss för div III.
 
Var i stallet i morse. Mockade, red och fixade lite allt möjligt sånt där som behöver göras ibland.
Ridningen gick bra, är riktigt nöjd idag! Började med en del skritt och flyttade och red massa volter och så. Poker ville helst trava hela tiden men efter en stund fattade han att det var skritt som gällde. Han var riktigt stel i vänstersidan men det gick bättre och bättre. När vi började trava var han lugn och gick "typ" på tygeln redan från början, han lyssnade i alla fall. Lyckades flytta honom ganska bra för vänster skänkel (!) och jobbade mycket med vänstersidan. Kunde göra lite öppna i höger varv och en tendens till sluta också. I vänster varv gick det göra ett par meter öppna efter många försök. Fick liksom lura honom lite. Komma från en volt gick inte, men komma från att ha gårr utåtställd i andra varvet och rida över ridbanan och hålla ställningen få gick det få honom att acceptera innerskänkeln och lyssna på vad jag ville. Ett par meter i alla fall ;) Blev lite galopp också. Red på en stor åttvolt och gick ner till trav i arvbytet och sen tog vi skritt ett par gånger på slutet och han gjorde många fina fattningar! Liite sämre i avsaktningarna och så blev det ett par bakutsparkar, men jag störs inte så mycket av dem längre, behöver dock vänja honom av med dem inför dressyrtävlingarna!!

Är jättesugen på att åka på hoppträning för Claes på onsdag. Måste fixa skjuts bara. Blir ingen träningshoppning i helgen för det är ingen som kan hjälpa mig så tänkte att dt vore bra istället. Känner att jag för det första behöver komma ut och hoppa Poker på andra ställen innan tävlingarna, kanske inte så mycket för hans men för min skull för att känna på honom på nya hinder på nya ställen och så, och så känner jag att vi behöver komma igång och hoppa mer. Vill inte hoppa nägra högre hinder när jag är ensam så blir ju inte särskilt ofta.
 
Nu ska jag städa lite och om 45 min är det dags att dra på lite träningskläder och ta cykeln tillbaka till stallet (det är ju så fint väder så man vill ju passa på!) och ta in hästapollarna.
Till top