Sammanfattning av 2013

Det här året har nog varit det mest händelserika i mitt liv! När året började var jag fortfarande arbetslös, vi bodde i en stuga i Falkenberg och letade boende i Göteborg.
 
Januari:
Jonas blev uppsagd en vecka innan provanställningen gick ut men lyckades få ett nytt jobb i samma hus men via en annan konsultfirma bara en vecka senare. 
Jag gick på mina första arbetsintervjuer i Göteborg.
 
Februari:
Vi flyttade till en andrahandslägenhet i på Hisingen! En stor förändring och ett stort kliv i vår tillvaro!
I slutet av månaden fick jag äntligen ett jobb på konsultfirma.
 
Mars:
Jag började rida Rajtan.
Jag provade cykla till jobbet första gången och köpte mina Nike Free Run.
 
April:
Började gå på massage, i början varannan vecka och nu har det blivit en gång i månaden. Och så fick jag ju min första riktiga lön på över ett halvår!
 
Maj:
Sprang årets första lopp, Vårruset Halmstad 5km på 30:17.
Och lopp nummer 2, Vårruset Göteborg 4,5km på 23:30.
Och började träna lite trailrunning.
Den 17e maj förlovade vi oss, jag och min älskade sambo!
 

Juni:
Sprang mitt första traillopp, Salomon Trail Tour Skatås 6,9km på 51:06.
Vi fick veta att vi bara kunde bo kvar i lägenheten några månader till och sen skulle vi stå bostadslösa, igen.
Men vi avslutade månaden med att skriva på papper på lägenhetsköp i Tuve!
Och så började jag cykelpendla till jobbet.
 
Juli:
Sommarens enda semester blev en heldag i Grebbestad.
 
Augusti:
Vi började månaden med att hämta nycklarna till vår nya lägenhet! Och så startade renoveringen.
Möhippa för svägerskan hann jag med och så bröllop så klart!
Och dessutom två lopp, Primsens Minne, 10km på 57:22 och Salomon Trail Tour Kåsjön 11km på 1:32:26.
Och, jag sa upp mig på konsultfirman och skrev på papper för fast anställning på företaget där jag haft mitt uppdrag.
 
September:
Det blev klart att Rajtan skulle flytta och jag hittad en ny medryttarhäst, Zantos.
Sprang Lidingö Tjejlopp 10km på 1:01:00 och därmed påbörjades TjejKlassikern.
 
Oktober:
En tråkig månad med regn och skadad höftböjare.
 
November:
Årets sista lopp, Finalloppet 5,4km på 31:19.
Jag fick en tidig födelsedagspresent av Jonas, en TomTom Multisport GPS-klocka
Jag var en vecka i Kina på semester
 
December:
Jag tränade för musikhjälpen utanför glasburen.
Födelsedagen firades med familjen på besök och leverans av julgran.
Julen firades hemma i Göteborg med svärmor, svägerska och svåger och för första gången hemma hos oss!
Till top