Torsdag 28 mars

Sitter just nu utanför Volvo och väntar på Jonas. Vi ska åka hem och packa och sen bär det av söderut och in i skogen.

Började dagen idag med att cykla till jobbet. Lite stolt är jag allt ;) tog en halvtimme ungefär så medräknat att ta ut cykeln och sen låsa den samt byta lite kläder på jobbet så blir det tidsmässigt det samma som att åka kollektivt.
Jobbade bara till 12 idag för kontoret stängde då. Vi kunde få jobba lite till men jag hade hunnit få ihop en del flex så funkade bra att gå 12. Tog cykeln till Jonas jobb och det var lättare sagt än gjort. Försökte följa skyltarna men en cykelväg var avstängd och det stod att man skulle följa orange skyltar men de tog slut efter den första så det var inga så lätt. Men med Jonas hjälp via telefon hittade jag till slut. Tog bilen därifrån, hem och vände och sen till stallet. Rajtan är superbrunstig och stack i paddocken när jag skulle tränsa och drog ett par repor med bockningar och grejer men vad snäll att fånga sen. Lite pigg i ridningen och försökte bocka där också men lyssnade rätt ok så i slutet slappnade hon av och var ganska fin. Men tog ingen galopp idag heller eftersom hon var som hon var. Det tar vi en dag när jag har hjälp eller när hon känns lugn.

Några bilder från dagen

Till top