RaceReport Vansbro Tjejsim

Jag var inte alls sugen på att simma när vi var på väg upp till Vansbro i morse men när vi väl hade bytt om och stod redo och värmde upp så blev jag lite mer peppad.

Kom iväg bland de 10 första i min startgrupp tror jag och där höll jag mig ganska bra sen. 
Det var dock riktigt kallt (hade ändå gått från 13,9° igår till 15° idag) och trots att vi hade vinden till vår fördel så kände man av strömmen väl när vi korsade Vanån. Det kändes faktiskt lite lättare när vi kom över till Västerdalälven och simmade rakt motströms i stället.


Efter några hundra meter kändes det lite mindre kallt och vid 500m (halva vägen) kände jag att det här går bra, jag klarar det här, och bestämde mig för att när det var 200m kvar skulle jag försöka simma på lite snabbare.


Och vid 200m såg jag klockan och kände att jag kunde klara det under 30 min. Då kändes det lite extra lätt att spurta! 


12.50 hade vår startgrupp släppts och klockan visade som ni ser på bilden ovan, närmre 13.20 när jag gick i mål. Tiden visade sig bli 28:19:9 och det är jag något oerhört nöjd med! Jag var starkt osäker på om jag ens hade en chans att klara simma på 30min! Hade snarare ställt in mig på att det skulle ta runt 40min! Så det känns verkligen fantastiskt! 
Fast tycker jag att det var ganska tråkigt att simma. ;) fast roligare än en bassäng! Och så här i efterhand känns det ändå helt okej.

Edit: jag kom på plats 900 av 2961! Det är topp 31% och nu känns det ju ännu bättre!
#1 - - Sara:

Bra jibbat och grattis. Men jag håller med dig...simning är görtrist ju ;-) dock blir det ändå lite härlig stämning där men nä simning är ingen höjdare. ..känns ju som att nästan alla hamnar där runt 30 min. Vi håller oss till cykel och löpning ;-) hihi

Svar: Tack!
Ja precis! Syrran var bara 3 min efter men ändå 950 simmare senare i resultatlistan!
Ja det tycker jag låter bättre! ;) jag ska ju dock simma 1km igen i slutet av augusti men det ska nog gå bra ;)
Carolin Arvidson

Till top