Cykelpendla

Som ni nog alla vet så cyklar jag till jobbet så gott som varje dag. Gör jag det inte så beror det troligen på att jag är sjuk, har varit väldigt sjuk och fortfarande är krasslig eller att jag helt enkelt springer till jobbet i stället.

Och här om morgonen när jag kom fram och funderade på det där med träning så kände jag att utan cyklingen är jag inte säker på att jag skulle träna så mycket annat. Att cykla till och från jobbet innebär ju att jag ändå ska duscha. Att jag ändå är ombytt. Att jag redan är uppvärmd. Det blir liksom så mycket enklare att bara byta skor och ta en MTB-tur (kör med SPD på pendlarn och Crankbrother på de andra cyklarna så har olika cykelskor). Att byta bort cykelbyxorna, dra på löparskorna och springa en sväng. Att köra några minuter styrka på gymmet mellan pendling och jobb. Att gå på ett pass yoga mellan jobb och pendling.

Och de där pendlarcykelturerna boostar ju endorfinproduktionen och med mycket endorfiner blir man inte bara glad och pigg, jag blir i alla fall också ännu mer träningssugen!

Alla borde ha möjlighet att cykelpendla!

Min pendlarkompis som tyvärr fått vila för mycket i vinter och låta den gamla skrutten sköta jobbet.

Till top