Distans-PR i löpning

Jag är så sjukt nöjd med min prestation idag!

Började med att springa till gymmet: 3,5km i 5:30-tempo. Kändes jobbigt men hanterbart och planen var ju ändå att springa ganska lugnt hem sen.

Framme på gymmet blev det 10min stakintervaller 60/30sek och sen 70min yoga.

Sen var det det där med att springa hem. Vädret var härligt, jag kände mig pigg och hade inte bråttom alls. Så jag tog den långa vägen hem, den som blir runt 9km. Efter 5-6km kände jag mig ganska sliten men när jag var nästan framme så kände jag mig pigg igen så jag tänkte att 10km kan jag ju springa i alla fall. 10 blev 11 blev 11,5 för att slå PR i distans och slutade till slut på 13,4km! En kort promenad sista hundra metrarna hem och en lång stunds stretching i solen. 


Behöver jag säga att jag är grymt stolt över mig själv? Inte nog med att jag sprang 2km längre än mitt tidigare PR, det var Efter att redan ha gjort allt det andra! Och med ett snittempo på 6:30 så känns det mycket lovande inför varvet och inför lidingöloppet i höst!
#1 - - Träningsblogga:

Grymt!
Kanske var det något i luften idag? Jag lyckades också springa långt! Så himla gott! :)

Svar: Härligt!
Ja vi hade ju fantastiskt väder här i Göteborg i alla fall! Fick grymma vårkänslor! :D
Carolin

Till top