För lite skidåkning, för kort tid kvar

Jag insåg precis hur långt Vasaloppet är, hur lite jag tränat och hur kort tid det är kvar... Shit!

127km har jag åkt Allt som allt den här vintern! Och Vasan är 90! Och det är två, TVÅ, veckor kvar till Öppet spår... SHIT! Jag borde nog ta mig iväg till Borås någon mer dag ändå. Men inte imorgon. På måndag kanske?
#1 - - Rund är också en form!:

Lite skidåkning hinner du nog trycka in, men tänk på att du inte kan kompensera alltför mycket så här sent. Det som du har kört, har du kört.
Men jag tror på dig! Pannben, pannben! Och så kör du så mycket annat än skidor som ger dig lite gratis-kondition. :-)

Svar: Ja, det har du rätt i. Dumt att riskera att dra på sig en skada eller slita ut musklerna.
Tack för att du tror på mig! :D
Carolin

#2 - - Träningsblogga:

Du fixar det ändå, heja dig! :D
Så kul grej!

Svar: Tack för pepp! Ja det ska ju bli fantastiskt kul!
Carolin

#3 - - Hanna:

Det fixar du! Jag körde 5 mil inför Öppet spår förra året och fixade det! Ingen super-tid direkt, men kom in i mål innan snöret drogs samt att jag hade noll fäste under hela sträckan så slet som ett djur i backarna. ;)
Så mkt pannben och en bra kondis i övrigt underlättar och gör att det går att fixa trots lite skidåkning innan.
Ett tips är att åka till Billingen, Skövde, och träna. Var där förra helgen och det var toppen!

Svar: Åh vad skönt att höra! Jag hoppas på det bästa!
Jag tror faktiskt inte att det kommer bli någon mer skidåkning inför. Har lite svårt att hinna med i helgen och sen är det ju för sent. Men det känns ok ändå :)
Carolin

Till top