Längdskidor i Borås

Jag tog mig iväg till Borås idag och fick till 7 varv på den ca 3,6km långa snirkliga banan kring skidstadion.

Hade satt som mål att åka i minst 2h och gav mig ut på första varvet. Kände mig lite ostabil och när det redan efter 200m kom en rejäl nerförsbacke så blev jag nervös. Jag mindes ju vårt första pass i Hindås förra året och hur jag slet med nerförsbacken där och trillade gång på gång. Men nu bara körde jag och tänkte att det är bara att satsa. Och det gick suveränt! Lite småvingligt i början men det blev bättre. Och sen körde jag på. Tekniken var inget vidare under första varvet och jag blev riktigt förvånad när jag insåg att jag hade kört det första 3,6km varvet på precis över 20min. 

När jag kört 6 varv var jag uppe i strax över 2h och hade tänkt sluta, men det var så fantastiskt underbart väder att jag ville fortsätta lite till. Så det blev ett extra varv och totalt 2h 25min och 25,5km vilket jag är otroligt nöjd med!

Jag kände att när jag väl kommit in i det så vågade jag släppa på bra i utförsbackarna och för det mesta kunde jag trycka på ganska bra i uppförsluten. Så det känns verkligen positivt nu!

Och att solen sken från klar blå himmel gjorde ju dagen helt fantastisk!



Till top