Mer MTB

Det blev en cykeltur idag också! Vi körde i Änggården idag också för där är nästan alltid torrt och inte så lerigt som det blir i ex Delsjön.

Körde i ca en och en halv timme tillsammans med J, sen fikade vi lite snabbt i kylan innan vi körde en timme till var för sig.

När vi körde tillsammans så körde vi bland annat en brant stenig backe som jag var hur stolt som helst att jag klarade igår. Idag körde jag den två gånger utan att tveka!
Och när jag sen körde ensam så hittade jag ett ställe som verkligen är på gränsen till för svårt för mig. Segmentet på strava kallas laxtrappan och det passar bra. Det var som 3 segment med stentrappor som blev svårare ju längre ner man kom. Första gången stannade jag längst upp och tvekade, körde sen första, tvekade på andra men körde sen den också och gick sen ner den sista biten. Men så kände jag att nä nu jädrar, jag borde kunna klara det där om jag bara vill! Så körde runt och tillbaka upp och försökte igen och körde hela vägen! Sjukt nöjd!

Det syns inte så bra på bild men det här är de första delarna. Man får trixa mellan träden samtidigt som man ska ner för stenarna. (Och så ser det alltid så mycket mesigare ut på bild!)

Utmanade mig själv lite till sen i en brant nerförsbacke och det gick fantastiskt bra så idag är mitt cykelsjälvförtroende på topp!

Jag har varit lite nervös för att jag skulle ha tappat så himla mycket sen i höstas och få börja om på noll, framför allt med modet. Men det går ju alldeles utmärkt! Jag vågar ju!

Och jag känner mig stark! Trampar upp för småtekniska klättringar som ingenting! Och kör mycket mer iklickat än jag brukar! 

Vad händer??




#1 - - Träningsblogga:

Wow, imponerande! Förstår inte riktigt hur man gör sånt där :)

Svar: Åh det är inte så svårt i teorin ;) ha vikten rätt och inre bromsa ;) det är värre med det där att göra det rätt i praktiken! Haha! Men det är kul och man lär sig snabbt om man vågar testa!
Carolin

Till top