Rädslor inför Vasan

Trots att jag aldrig åkt skidor i närheten av så långt som 9mil så är det inte konditionen som är min största oro.

Jag är rädd att hamna för långt bak i starten och hamna bakom folk som är mycket långsammare än mig och åka ifatt dem i nerförsbackarna och behöva bromsa. Och riskera att köra på någon!

Jag är rädd att hamna för långt fram i starten och vara i vägen för folk som är snabbare än mig och bli påkörd!

Jag är rädd att energin ska ta slut och att jag ska bonka (gå in i väggen).

Jag är rädd att jag ska få skav av pjäxorna. De har ett veck som tryckte förra året men i år har det hittills gått bra och det känns ändå tryggare att åka i beprövade grejer än att köpa nytt som jag inte hinner åka in helt.

Jag är rädd att jag ska få riktigt ont någon stans. Till exempel i en armbåge så att jag inte kan staka.


Jag är nog lite nervös trots allt!! 8 dagar kvar!
#1 - - Träningsblogga:

Lite nervositet är väl ett sundhetstecken, sägs det? ;)
Grymt stort lycka till!

Svar: Ja det är det nog :)
Tack!! :D
Carolin

#2 - - Kari Gardelin:

Ta med lite egen energi. Det finns bara torra bullar, bananer och blåbärssoppa och inget av det fungerar för mig. Jag höll på så länge att jag hade velat äta pizza. Eller åtminstone lite chips och choklad.

Och tejpa fötterna i förväg om du vet att du brukar få skavsår. Jag tejpade halva kroppen (sport-bhn, linningen på byxorna och FÖTTERNA) kvällen innan för att spara tid på morgonen. Sportslick är också fantastiskt mot skavsår!

Svar: Ja, jag tänker att jag tar cykeljackan som jag haft när jag tränat och fyller fickorna med Enervitbars som jag är van vid från cyklingen :) och har köpt sånna små vattenflaskor som man har i löpbälten och tänkte att jag kan ha i en ficka som reserv om man blir vråltörstig mellan kontrollerna ;)
Och så har jag skrivit upp på flera ställen för att inte glömma att tejpa framför allt fötterna!!
Carolin

Till top