Längdskidtankar

Vasaloppet närmar sig med stormsteg och därmed starten på min klassiker!
 
Jag har tagit beslutet att inte starta på Engelbrektsloppet. Jag skulle definitivt ha nytta av de extra milen, speciellt som jag inte hann iväg och åka något när det fanns snö här hemma och nu är den borta igen. Men ibland kommer livet emellan och just nu känner jag att jag är alldeles för trött för att orka arrangera det och att vara borta ännu en helg. Dessutom är det lite en ekonomisk fråga för trots att jag fått erbjudande om boende så kostar det en hel del att köra fram och tillbaka. Så jag satsar på styrketräning och annan konditionsträning och hoppas att det blir i alla fall lite snö här nere och kanske något lopp också. 
 
Konstigt nog känner jag mig inte så nervös inför vasan. Jag vet ju att det är helt sinnessjukt långt och att de 3 milen förra året var helt fruktansvärda men jag känner liksom att min träningsmängd har ökat så ofantligt mycket sen dess att det känns som att det kommer vara hur lätt som helst. Det förstår jag ju att det inte kommer vara men jag tror nog att jag har så pass med pannben att jag ska ta mig igenom i alla fall. Sen får vi se hur det blir med tiden, om jag sumpar min superklassiker direkt eller om jag klarar det. 10h är absolut max för att jag ska ha en chans,
Och efter lite baninfo från arbetskamrater som kört så känner jag mig inte så orolig för terrängen som jag gjort förut. 
 
Faktum är att jag tycker att det ska bli himla skoj och vill att det ska bli 1a mars nu nu nu nu!!
#1 - - Hanna:

Jag längtar också. Massor! Känns lite konstigt nästan att man kan längta till något som man vet kommer blir så jobbigt. Vilken tid siktar du på att komma iväg på morgonen? Ska du stå på startlinjen vid 7 eller tar du det lite lugnare och kommer iväg senare? Startar du vid 7 kanske vi ses :)

Svar: Ja precis! Jag tänker mig komma iväg tidigt jag också. Känns nog skönast :)
Kul! Det kanske vi gör :)
Carolin

Till top