Favorittightsen

Ni vet de där favorittightsen, de där som man önskar att man köpt typ tio par av så man kunde ha dem alltid! De där som överlevt många andra tights och som är så sköna att man liksom inte vill ta av dem?

Mina favorittights har haft hål länge, och det har bara blivit värre. Jag tror att de var typ de första långbenta tightsen jag köpte så de har några år på nacken. Nu har jag slängt dem, fast bara en tredjedel av dem! För det var ju bara i skrevet de var söndertrasade!

Benen blev till benvärmare. De man köper brukar ha en äcklig silikonkant som trycker och rullar sig. Men för en som mig, som inte Bara har muskler på benen och där cykelbyxorna sitter som korvskinn, så lär de här stanna på plats även utan silikonkant! Det lär visa sig.

Jag sparade även linningen. Jag har verkligen älskat den breda tjocka linningen på de här byxorna och dessutom har de en stor bra ficka som fick sitta kvar. Min tanke är att den kan komplettera några par nya träningsbyxor utan ficka som jag har irriterat mig lite på. Ungefär som de där bältena som man kan köpa nu för tiden som ser ut som en linning med ficka! 


Återbruka mera som det heter!
Till top