Långdistanslöpning med bildbomb

Jag sprang till jobbet i morse. Och det i sig är väl inte jätteovanligt nu för tiden. Men planen var att springa 13-14km och när jag planerade vägen så hade jag lite problem att få till det. Så vägen blev 17km och tanken var att jag kunde gå eller ta en buss sista biten. Men nejdå! Jag sprang banne mig alla 17km! 
Och hör och häpna, i 6:30-tempo! Nåja, 6:37 men den gick från 6:24 till 6:35 när jag blev stående i ett trafikljus vid volvo så det hade nog blivit 6:30 om jag sluppit stanna så länge.

Tyvärr så säger GPS-klockan att den inte alls har några sparade aktiviteter så det verkar som att det gick förlorat. Men som tur är så är ju passet inte ogjort bara för att träningsfilen inte finns!

Så distansrekord, troligen varaktighetsrekord och definitivt ett stort kliv framåt i löpningen! Tänk att jag är i så här bra form redan 10v innan GöteborgsVarvet! En kollega frågade om jag satsar på 2h nu då och vi får väl se! Får jobba på tempot lite bara!









Till top