Löpning med GRC

Idag blev det löpning. Årets andra pass med GRC och jäklar vilket kvalitetspass!
Kan börja med att nämna att i söndags, på MTB:n, i skogen, så var pulsen i topp i varenda liten backe. Det det var så fruktansvärt jobbigt och jag insåg att Intervaller, jag måste köra INTERVALLER! Så när en kollega frågade om jag skulle med på GRC idag så nappade jag direkt!

Temat var Mash-Up: en kombo av Urban Speedplay och All Hill och resultatet av det blev en bana som började på platten med teknikövningar, vände tillbaka med spurtintervaller och stegringslopp, lite styrkeövningar, en fartlek upp för en lång backe, lite mer styrka, tillbaka ner, ännu lite styrka och så börja om.
Fortsatte med jägarintervall och avslutade med GRC-kombo: 20 upphopp följt av backspurt! Kan erkänna att jag bara orkade springa halvvägs upp för backen, sen ville benen knappt bära!

Men jag kände att jag verkligen lyckades ta i i sprinterna och jag kände mig stark i styrkeövningarna! Sjukt nöjd!



#1 - - Saras träningsblogg:

Åh va kul och bra kämpat! Saknar GR!!

Svar: :D det förstår jag! :)
Carolin

Till top