Mina tankar efter Öppet Spår

Ja, jag ska snart sluta tjata om skidåkningen och fokusera på cykel igen! (Och löpning för det blir det också en hel del av i år)

Så vad gjorde jag fel?
Jag tänker lite att jag skulle försökt starta tidigare, att då hade jag kunnat hänga med i ett bättre tempo i stället för att fastna bakom långsammare åkare, men samtidigt vill jag inte skylla på varken det eller att det var dåliga förhållanden. Jag hade inte kunnat köra in 1,5h utan perfekt före och perfekta skidor så 10h var helt enkelt ett för högt satt mål. Samtidigt som jag tänker att det är bättre att sikta högt och nå halvvägs än att sikta lågt och stanna när man når målet.

Vad borde jag gjort annorlunda?
Framförallt så borde jag tagit mig iväg och åkt mer skidor. 3-4 fler turer till skidspår hade nog gjort en hel del. Kanske 8-10mil till inför. 
Och rullskidor. Jag borde kört fler pass på rullskidorna. De var ju alldeles jättetillgängliga på jobbet och bara väntade på att få komma ut. 
Och styrka. Jag borde börjat med styrketräningen tidigare och jag borde försökt få in fler pass, 2/vecka hade nog varit rimligt och ca 100-200reps/övning/pass med lite tyngre vikt i marklyften än jag körde. Utmanat mig mer helt enkelt.

Hur ska jag göra det nästa gång?
Nästa gång? Tänker ni nu?
Ja, för strax innan Hökberg så kände jag att jäklar, det här vill jag göra om! Det här var kul!
Och nästa gång ska jag träna mer, starta längre fram och våga ta i mer tidigare och utmana kroppen!

Vad lärde jag mig?
Att jag måste träna mer inför mina utmaningar! Och att kroppen är en makalös manick som klarar av mer än man tror!

Nu är jag taggad och redo att komma igång med träningen inför nästa utmaning: GöteborgsVarvet!
#1 - - Saras träningsblogg:

Kul att du vill igen. Så kände jag med trots att det var så slitigt. Dessutom tänkerjag att det kan iaf inte bli sämre förhållanden än när jag körde
Men du! Ett stort tips av mig, nästa gång kör vasaloppet, har hört av alla som kört båda att det är en heeelt annan stämning. Och jag tror faktiskt det, stämningen hela vägen och i mål var det bästa jag upplevt!!! Vi kör tillsammans nästa gång! 😃

Svar: Ja, det kan jag i och för sig tänka mig!
Vore ju grymt kul om vi kunde köra tillsammans nästa gång!! :D Kram
Carolin

Till top