En stund av irritation och stress

Jag var så där lagom sur och trött på allt på jobet i förmiddags. Det är så irriterande och stressande när man sitter mitt uppe i ett köp, får ett mail om något som måste fixas bums, pausar i köpet för att fixa det och så ringer telefonen. Man svarar och för att ta reda på det den som ringer undrar eller lösa dens problem så måste man avbryta mitt i det där man skulle göra bums. Så sen när telefonsamtalet är slut så måste man börja om med den där viktiga görabums-saken men minns inte om något av det man gjort innan man avbröt sparats. Så först får man ta reda på det. Sen när man löst görabums-saken, ja då ska man minnas vart i det dära köpet man var samtidigt som man inser att tiden rullar iväg och kommer allt närmre stopptiderna.

Det är en stund av min arbetsdag. På morgonen är det bara köp, telefonen är omkopplad fra till 7 eller halv 8 eller så så i början är det lugnt och skönt! Och på eftermiddagen, efter kl 14 så där, då är det också lugnt för då är det inte lika stressigt med köpen och man kan börja gå igenom maillistan och alla tatagisenare-mail som man läst under dagen.
Men det är ändå ganska roligt, utom dagar som idag när det där fixabumsmailet är ett riktigt krångligt mail och det där telefonsamtalet handlar om ett problem som är kivigt att lösa så tiden rinner iväg mycket snabbare än anligt och man redan sen innan har brott med köpen för att hinna till stopptiderna. Men så är tisdagar mina jobbigaste dagar så nu går det bara mot heg helt enkelt!

Efter jobbet blev det lite solning på balkongen. 20min på mage och 20min på rygg. Sen lite fix och så och så en löptur på 3m. Under 18min idag... Närmare bestämt 17.59... Men under 18! Det är ingen bra tid men det är en tid att slå nästa gång! Nu är det dags för lite kvällsmat och sen sova.
Till top