Tisdag 31 januari

Redan är januari månad slut alltså.. Vad tiden springer iväg!
 
Fick massage på jobbet idag. Så underbart det är!
Sen hoppträning för Agge. Blev mycket bommar men det gick ganska bra att trava över dem, lite fort i början men annars bra. Galopp blev lite stressigt och han hann inte lyfta bakbenen i början men sen gick det också bättre. Det stod en studs på 3 hinder framme också så jag skulle bara rida över den en gång eftersom han började gå så lugnt och bra. Jo men visst... Det var en planka i mitten (endast en planka och den i princip stod på marken så den kan inte vart mer än 20 cm hög) och den var jätteläskig tydligen så den gick det ju itne hoppa över. Så vi tog bort plankan och la dit en bom på marken. Men plankan låg ju kvar jämte så när jag väl fick honom över bommen så tryckte han på och gjorde ett jättesprång över 3e hindret på typ 30cm och sen bockade han, inte en gång, utan alldeles galet tills jag med rösten fick honom att sluta. För med skänklar och tyglar kunde jag inte göra mycket, satt mer ovanför sadeln än i.. Men vi red på igen. Jag med tungar rätt i mun, bokstavligt talat, och Poker med ett osäkert kroppsspråk. Men vi kom över 2 ggr, inga snygga språng på det där sista, jag hängde inte med alls, men över kom vi. Sen hopade vi första serien igen och det gick rätt ok. Låg väl på en 60-70 cm skulle jag gissa.
Jag är nöjd för att vara första hopplektionen! Och det var en enorm förbättring, ridmässigt, från förra veckans träning! Men mer träning behövs!
 
 
Till top