Lördag morgon

Hoppträningen igår gick bra. Han var fortfarande lite hängig i högertygeln men vi fick loss det en del och det blev bättre när vi hoppade. Började med att hoppa en liten bom på en volt och tränade på att få tillbaka honom snabbt efter bommen för han springer gärna lite. Sen hoppade vi bommen, 3 galoppsprång och en oxer. Det gick faktiskt ganska bra. När vi vände på det och hoppade oxern först så gick det lite sämre i början men vi fick ordning på det också med hjälp av en galoppbom innan oxern i ett par språng så jag visste vart vi skulle komma. Det kanske inte var perfekt (ganska långt ifrån faktiskt) men vi kom för det mesta rätt ok på bommen efter oxern. Sen hoppade vi ett räcke med en grind i på diagonalen och sen oxern och det funkade bra när jag red ordentligt. Och helt plötsligt mitt uppe i allt så får jag en sträng order att sluta hoppa. Tänkte först 'var jag så värdelös, det kändes ju rätt bra..' men sen förstod jag. Det gick så bra så vi slutade. Kändes skitbra faktiskt. Båda hindren låg på ca 1 m i slutet och det kändes inte högt alls. Så det känns bra inför söndag! ... inser att det är imorgon!!
 
Nu ska jag sticka till stallet och rida och fixa lite. Sen blir det en tur hemhem och hälsa på syrran och ikväll ska det fixas och donas inför tävlingen.. Hoppas jag kommer ihåg att packa allt!!
Till top