Utvärdering Vintern 2014-2015

.
Elna sammanfattade vintern med en härlig utvärderande lista och jag tänkte att jag snor den, modifierar lite och utvärderar min vinter jag också! Det är oftast nyttigt att se tillbaka innan man fokuserar framåt!
 

Vinterns bästa plagg: Cykeljackan från Newline som fått följa med på båder cykelturer, löprundor och skidturer! Bästa jackan/tröjan någonsin om du frågar mig! Funkar utmärkt med bara ett linne under på sen vår, tidig höst och med en eller två underställströjor på vintern.

Cykeljacka från Newline med vindpaneler fram, 4 backfickor och två fickor med nät fram som även går att använda som vädringsöppningar.
 

Vinterns bästa pryl: Landsvägshjälmen som jag fick av Jonas i födelsedagspresent är helt fantastiskt skön och jag tycker verkligen om att använda den! Och det är bra för hjälm ska man alltid ha när man cyklar!

Vinterns bästa fynd: Vantarna från Sombrio som jag hittade i ett hörn i Jonas cykelklädlåda och som han har ratat totalt men som jag fullkomligt älskar! Någon form av neopren-material som har en fantastisk förmåga att värma även när de är blöta och funkar i allt från några plusgrader till flera minus, lika bekväma oavsett! Helt klart en vinterfavorit som passar till både skidåkning och cykling!

Favoritvantarna!

 

Sämst i vinter: Jag har varit sjukt dålig på att komma ut på cykeldistanspass. I November när crossen kom så var jag så peppad men så var skärmarna sena och när de väl kom så passade de inte och så blev jag sjuk och sen fick jag en träningsdipp sen var det jul och nyår... Ja, det fanns många bortförklaringar!

Vinterns sämsta köp: Sett utifrån användandet i vinter så var cyclocrossen vinterns sämsta köp. Men samtidigt var det ju ett försäkringsärende så det var väl inget riktigt köp. Och anledningen till att det var dåligt är att jag inte cyklade på den så mycket som jag önskat. Och anledningen till att jag inte cyklat på den så mycket som önskat har jag delvis redan beskrivit, men det har också berott på att jag behöver modifiera den lite för att det ska bli bekvämt att cykla längre turer på den, byta styre och styrstam och sånna saker. Så för vintern sett var det ett dåligt köp men för framtiden är jag ganska säker på att det var kanon!

Vinterns bästa köp: Ultratunnt pannband från Odlo som vi såg på Stadiummässan vid Vasaloppsstarten men tyckte var för dyra men sen hittade på en internetbutik för en betydligt mer överkomlig peng! 

Vinterns tre favoritförvärv: Uvex landsvägshjälm, Odlo pannband och X-kross sportglasögon.


Vinterns prestation:  Vasaloppet ÖppetSpår var helt klart den stora utmaningen och den största prestationen i vinter! Jag är så stolt över att jag klarade genomföra det och har verkligen fått upp ögonen för en fantastiskt rolig vintersport!

Målgång i Mora
 

Vinterns bonus: Förvånade mig själv och kom igång med löpningen supertidigt trots att jag tänkt att det räcker till våren! Har nu e riktigt bra chans att faktisk klara springa Göteborgsvarvet utan att det blir en plåga!

Vinterns bästa vana: Jag har yogat alldeles förträffligt mycket och känner verkligen att det har gett resultat! En smidigare och starkare kropp.

Vinterns höjdpunkt: Att planera MTB-köpet var nog blande det roligaste i vinter! Den där känslan när man har bestämt komponenter och letar efter återförsäljare och längtar sönder sig efter att de ska trilla in genom brevinkastet och tillsammans växa från en skrotliknande hög till en MTB!

Det var vintern, nu ser vi fram emot våren! 

 

#1 - - hanna:

Å vilken kul lista. Kanske snor även jag den :) Om det är okej alltså...

Svar: Absolut, för mig iaf :)
Carolin

#2 - - Elna - formcykel.se:

Åh, kul att få se din lista! Är förresten också säker på att crossen kommer att kännas som ett bra köp när du väl fått ordning på den ;)

Svar: :D
Carolin

Till top