Klubbmästare i Hoppning 2010

Igår var det klubbmästerskap i hoppning. Eftersom det inte var några hästar anmälda till KM-klasserna så lånade jag en häst av Lina och så red vi KMet mot varandra på clear round höjder. Don't mess with me heter hästen som jag fick låna. Kändes lite trög framåt men det berodde nog mycket på att jag inte ridit i hoppläder på lääänge (och hade ändå lite för långa). Men det gick ganska bra iallafall. Rev första hindret i 50 cm (Jag vet, höjderna är nästan pinsamt låga men som sagt, ingen annan hade ju anmält sig. Jag räknar Inte med att försvara min seger nästa år!) och i 60 cm rev vi sista omhoppningshindret. Men efterson Lina var snäll och lånade ut den snälla hästen till mig och tog ångvälten själv så de gick rakt igenom ett par hinder och fick 8 fel i grunden både i 60 och 70 cm. Så, jag blev klubbmästare i hoppning på häst 2010! Liite stolt måste jag säga att jag är ;) Får säga Grattis även till Vickan som blev Klubbmästare på ponny!
Till top