Bra start

Känner mig nöjd med dagen. Har stretchat flera gånger och fått ett pass för rygg och core! Passet bestod av ridning! Ett superpass! Red med gummisnodd första 25min och tog sen av den och vilken fin polle de resterande 25min! Kändes riktigt härlig att rida! Och jag får väl ge mig skälv lite beröm också för jag red bra idag! Försökte få samma kvickhet i steget som vi har på markarbetesträningarna och det gav resultat! Avslutade med att rida igenom LC:1an och det kändes helt okej! Söta lilla Zantos kämpar på så bra och det känns att han utvecklas för varje vecka! Kul!



Hade kvällsfodring så det blev en sen kväll i stallet och sen ville Jonas att jag skulle handla lite, han har varit hemma sjuk idag och verkar bli hemma imorgon också. Så nu har jag kommit hem, duschat och äter tomatsoppa :) men dags att sova snart!

Fokusera framåt

Det känns nästan omöjligt att hitta en orsak till att jag fått ont. Det kan bero på nästan vad som helst!

1. Att jag sprungit för lite och för långt när jag väl gjort det den senaste tiden?

2. Att jag fått bättre löpteknik och då anstränger musklerna annorlunda?

3. Att jag stretchat för dåligt efter cykelturerna till och från jobbet och blivit stel?

4. Att jag anstränger höftböjaren på ett nytt sätt när jag rider den nya hästen?

5. Att jag överansträngt ländryggen med cyklingen till och från jobbet?


Kan komma på hur många anledningar som helst men eftersom jag nästan omöjligt kan veta vad som orsakat det så får jag fokusera på att förbättra allt! Så nu blir det mer stretching inte bara efter löpning utan även efter cykel och ridning, återupptagning av pilatesen, mer frekventa men kortare löppass under en period och försöka bygga upp styrkan i ryggen och ländryggen så kroppen orkar med en bra hållning!

Just Do It!

Och vad gäller helgens Finallopp så ändrar jag till 5km för 10 kan jag säga redan nu att jag inte klarar av..

Smärta

Tisdag, betyder GRC och idag AllHill. Jag var peppad i morse sen såg jag att de hade ställt in passet och blev besviken. Sen hade de ändrat sig och skulle köra ändå men jag var redan lite mindre peppad. Men tog mig dit och under uppvärmningen kände jag suget efter att få ta ut mig rejält och utmana kroppen. Uppvärmningslöpningen kändes riktigt superbra och jag tyckte att jag började hitta en bra teknik. Lite löpskolning och så körde vi igång med cirkelträning. Och vad händer? Jag känner av höften igen! Hann med nästan hela första 6min och sen försökte jag hänga med något så när på andra. Efter 3 set valde jag att gå hem och inte belasta benet i onödan. Känns surt! Men vad gör man?
Nu sitter smärtan upp i ländryggen och jag vet inte vilken smärta som är den ursprungliga. Men. Det visar sig kanske.

Nu sova innan ögonen trillar ihop!

Till top