Måndag, igen

Då var det måndag igen. Jag hade en underbar midsommarhelg i Kalmar med mycket vila, det var väldigt skönt! Det blev en lugn kväll och lite bad på torsdagkvällen när jag kom fram, sen sovmorgon på fredagen och så en shoppingtur. Därefter lite god mat och en kväll på kolonilotten. På lördagen skulle J jobba så jag åkte med till Kalmar och stt i bilen med en riktigt bra bok mest hela dagen. Var och shoppade lite en sväng i de enda två affärerna som hade öppet, Rusta och City Gross. Det låter som pest och pina men förutom den någon obekväma stolen så var det faktiskt väldigt avkopplande. På kvällen åt vi kyckling och tittade på någon film men jag somnade så klart efter en stund. Sen var det söndag ch dags för med shopping, först IKEA med J innan han började jobba och sen gå där själv och plocka ihop allt det där so vi inta hann med innan hans jobb. Blev en del "bra att ha"- samt  "har äntligen råd att köpa"-saker. Sen en sväng på Stadium där jag införskaffade nya träningsbyxor samt en tröja och så en sväng på Modehuset. Åkte från Kalmar strax innan 14 och kl 16.30 komjag fram till mamma och pappa lagom till att de skulle ut på sjön så jag följde med dem. Det var så mysigt! Vinden som fick tårarna att rinna oc ljudet av båten so slåt mot vattnet och vatten som forsar undan blandat med motorns bedövande ljud. Och väl framme vid ön vi skulle till var det så lugnt och stilla och solebn varmde ganska bra och det mesta ljuden kom från båtar lång brta och klukkandet när de små vågorna slår mot båten. Det var så lugnande och så underbart!

Men nu är jag åter hemma och det är en ny vecka med nya utmaninga. Har jobbat 9h idag och har nu tvätt i maskinerna. Det är så mycket jag vill hinna få gjort idag samtidigt som jag är så trött att jag helst inte gör någonting alls. Disk borde diskas, toaleten skuras, fönster putsas, vardagsrummet dammas, golv damsugas och torkas, väskor packas upp, blommor vårdas, kläder sorteras., mat handlas.. Samtidigt vill jag hinna ut och springa, vill hinna ligga en stund i solen, hämta ett paket  på ica och mycket mer. Men får prioritera. Det blir tvätta, diska, handla, hämta paket och packa upp lite, sen behöver jag vila, 4 dagar kvar till helg.
Till top