Tisdagsträning

Har känt mig lite smått orolig inför Prinsens Minne och mitt mål på under timmen. Speciellt efter att igår ha sprungit 5km på strax över 30 min och då verkligen försökt ta i och springa på! Valde dock att köra rundan baklänges och det var betydligt jobbigare än vanliga hållet!

Men i alla fall så tittade jag igenom min träningsstatistik från juli-augusti 2011, alltså det sista inför förra gången jag sprang Prinsens Minne 1mil, och insåg att jag då bara sprang ca 2-3 gånger per vecka och att det handlade om ca 3km rundor som jag inte ens sprang i 6min tempo! Och ändå sprang jag det i och för sig otroligt lättsprungna loppet på 1:03:14. Så plötsligt känner jag mig lite bättre till mods och känner att det kanske kan gå trots allt ;)

Har ju haft en liten löparsvacka som ni kanske märkt men har tagit tag i det igen nu, med 2,5 veckor kvar till loppet!

Idag blev det ett kort intervallpass. Tänkte prova lite olika typer av intervaller för att hitta vad som passar mig bäst! Idag körde jag 4x400m med 30-60-45 sek promenadvila mellan och intervaller byggda på distanser är nog inte min grej i alla fall! Men lyckades i alla fall hålla tempot mellan 4 och 5 min/km under intervallerna. Så en kort runda idag men svettig blev jag då i alla fall ;)

Till top