Fokusera framåt

Det känns nästan omöjligt att hitta en orsak till att jag fått ont. Det kan bero på nästan vad som helst!

1. Att jag sprungit för lite och för långt när jag väl gjort det den senaste tiden?

2. Att jag fått bättre löpteknik och då anstränger musklerna annorlunda?

3. Att jag stretchat för dåligt efter cykelturerna till och från jobbet och blivit stel?

4. Att jag anstränger höftböjaren på ett nytt sätt när jag rider den nya hästen?

5. Att jag överansträngt ländryggen med cyklingen till och från jobbet?


Kan komma på hur många anledningar som helst men eftersom jag nästan omöjligt kan veta vad som orsakat det så får jag fokusera på att förbättra allt! Så nu blir det mer stretching inte bara efter löpning utan även efter cykel och ridning, återupptagning av pilatesen, mer frekventa men kortare löppass under en period och försöka bygga upp styrkan i ryggen och ländryggen så kroppen orkar med en bra hållning!

Just Do It!

Och vad gäller helgens Finallopp så ändrar jag till 5km för 10 kan jag säga redan nu att jag inte klarar av..
#1 - - Sara:

Bra beslut! Det här fixar du. Kämpa på :)

Svar: Ja, skönt att det kom när säsongen slutar i alla fall och inte i början! :)
Carolin Arvidson

Till top