"Lite snabba ärenden"

Varför är det alltid så att när man som mest behöver gå hem från jobbet tidigt så har man som flest brådskande saker att göra? Hade en liten tanke om att gå hem kl 15 idag, uträtta lite snabba ärenden på Nordstan och vara hemma innan 17....
Kom från jobbet 16.30, på Forex hade jag 20(!) personer före mig i kön och på HM hamnade jag bakom en familj med 7 barn som var över allt och där mamman inte förstås att de inte kunde ta en retur utan kvitto.
Jag var hemma efter 19...
Men jag fick hämtat ut mina fickpengar och jag fick köpt lite shorts, det är trots allt 20+ grader i Shanghai.. På fredag när vi landar ska det vara 27!! Och på min packlista stod det: 2 par svarta jeans. Jag har planerat om!

Tur i alla fall att jag var på min traditionsenliga tisdagsspinning i morse för ikväll hade jag inte hunnit med någon träning.
Till top