På (längd)skidsemester

Lite träningsvärk här och var och stel kropp men snart ska vi ut i spåren!
Är i Kläppen och åker längdskidor. De andra åker utför också, jag åkte 4 åk igår sen bestämde jag mig för att det blir enbart längd resten av veckan för jag fick så sjukt ont i benen av utförsåkningen och det är ju längd jag är här för att träna. 


Så igår blev det 4,5km på förmiddagen och 5km på kvällen. Hade tänkt mig något längre på kvällen men de andra väntade på maten så fick skynda lite. Men, på förmiddagen åkte vi i spåren som går bara 200m från stugan och det var i alla fall liiite kuperat men inte som i Hindås. På kvällen åkte vi spåret nere vid älven och där är nästan helt flackt så det var ju jobbigt eftersom det inte blev någon vila alls men jag hittade ganska bra teknik i diagonalåkningen och åkte på i snitt tempo 7min/km. Så det kändes superbra! Var dock väldigt trött i överkroppen efteråt men det blev en stunds stretching och efter maten en stund i bastun följt av en lång natts sömn!

Nu har vi skickat ut de andra i backarna och jag och mamma ska ner till älvspåret och åka en stund innan lunch i toppstugan!
#1 - - Saras Träningblogg:

Va härligt! Kår hårt med träningen!

Svar: Jaa! Jag kämpar på :)
Carolin Arvidson

Till top