Vista Mountain

Har gjort min XC debut idag, på en leeeerig bana! Efter lyxig uppladdning med hotellfrukost!
 
 
Lite läskigt var det allt ibland men efter att ha rullat igenom banan en gång innan start så kändes det sen ganska ok när vi väl var igång. Dock var det riktigt lerigt på sina ställen och stigen kändes lite hal ibland. Men det var en rolig bana annars och hade det varit torrt så hade den nog varit ännu roligare. Fast jag föredrar ju lite dropp och rötter framför det här ganska snabbåkta egentligen ;)
 
Men det var ändå kul. Efter första varvet kände jag mig trött och funderade på att bryta men så bestämde jag mig för att bara ta mig runt mina 3 varv och se det som ett perfekt träningspass! Och det var ju jättepeppade med all publik och några SubXX-tjejer som hejade längs banan! Plus att några CKmaster-killar hejade på mig och det var ju jättekul! 
 
 
Tyvärr startade vi tillsammans med Herr Sport och Pojkar 13-14 och det dröjde inte länge förrän de kom och ville köra om men det var ganska trångt så jag känner att jag förlorade en hel del tid på att stanna och släppa förbi snabbare cyklister.
 
 Av 16 startande i sportklassen var vi 13 som gick i mål. Jag må ha kommit sist av oss 13 men jag tog mig runt och jag fick verkligen ett bra träningspass!
Till top