BikeFit

Idag har kvällen ägnats åt cykligheter!

Jag har varit på Probikefit och fått hjälp med inställningar, trampteknik och tankar kring cyklingen.


Över lag var cykeln ganska bra inställd. Fick flyttat bak klossarna för en bättre placering av foten och därmed fick vi sänka sadeln något. Styret åkte ner i botten och sadeln vinklades fram några grader. 

Styret var perfekt i bredd men jag fick tips om ett som är lite kortare och passar mina mindre händer bättre så det kommer vi byta inom kort. Och när vi byter styret så kommer även styrstammen passa perfekt, idag är den 10mm för lång.


Jag fick positiv kritik på min starka core och möjlighet att vinkla i höften och har ridningen att tacka för det till stor del.
Fick flytta fram på sadeln och till en början så var det obekvämt men när vi hade gjort alla inställningar så kändes det bra!

Fick tips och råd ang tramptekniken och känner mig taggad att komma ut och cykla!


Så nu får våren gärna komma, jag ska bara köpa nytt styre först!

Jag kan verkligen rekommendera dem och i år har alla med tävlingslicens 10% rabatt!
Till top